Med en enkel tullipan

För med en enkel tullipan uppå bemärkelsedan
Vi har den äran, vi har den äran att gratulera
Ja, det har blivit populärt och är så välment och kärt
Så jag är säker att innan kvällen det kommer flera
En liten blomma så här planterad uti en kruka kan säga mer
Än Orrefors som är dekorerad med vita liljor och orkidé
Så med en enkel tullipan uppå bemärkelsedan
Vi har den äran, vi har den äran att gratulera


Idag hade min älskade lilla mormor fyllt år om hon fortfarande varit i livet! Detta blir första gången (sen jag lärde mig sjunga när jag var liten), som jag inte har möjlighet att ringa till mormor och sjunga för henne! :( Saknaden är stor efter denna fantastiska människa..........
Lite märkligt att idag, på mormors födelsedag blir Axel 1 1/2 år! Jag är så glad att de hann träffa varandra! 

Jag tänder idag ett ljus för lilla mormor och sjunger för Axel tullipanlåten som mormor alltid brukade sjunga för oss vid födelsedagar! 




Kommentarer
Postat av: ma

Emelies mors mormor Linnèa sjöng sången för sina barn och barnbarn.

2014-01-17 @ 19:57:18
Postat av: Kusin Catrin

Till "ma": Linnea ringde alltid mig och sjöng: "förlåt att jag störde din ro och din vila...jag ville ju blott din födelsedag fira..." Ett minne som, vid sidan av stark saft och smörgås efter fotbollsträningen, sitter i som ett glatt minne.

Till "Emelaj": kul att bloggen är igång igen!'

2014-01-18 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0