Det är min dag idag!

Telefonen började ringa kl 6.20 imorse! Det var min mamma, den fantastiska kvinna som fött mig till världen för exakt 31 år sen! Mamma frågade "hur känns det att ha fyllt 31?" Ja på sätt o vis känns det faktiskt som jag blivit ett år yngre, jämfört med för ett år sen när jag var så trött och sleten! :) skönt o känna så nån gång oxå, hihi! 
När vi lagt på tog det två sekunder och sen ringde telefonen igen, det var min pappa, denna härliga människa som oxå bidragit till att jag finns till! ;) Han hade just hissat flaggan för mig! 

Telefonsamtal nr 3 var från syrran som hade klivit upp tidigare denna morgon, just för att hinna spela upp min favoritlåt "det är din da idá" med Sigge Furst, innan hon åkte till jobbet! Dock kom hon inte fram på linjen som redan var upptagen så tidigt! ;) 

Vid lunch kom svärmor med en härlig bukett tulpaner!

Vid kl 13.30 tog vi paus i firandet och besökte hälsocentralen som konstaterade att Axel har fått halsfluss! Just nu lider han av halsont, feber och nedsatt aptit!!! Hade tänkt ha kalas på söndag men fick idag ställa in det eftersom det råder sjukstuga här nu! :(

Ikväll har jag njutit av god mat på min favorit restaurang Cecil med mamma, pappa och syrran! Ricke fick vara hemma med Vår lilla sjukling! 

På Cecil (kinesisk restaurang) åt tre av fyra svenska kötträtter och mamma som kör 5:2-dieten fick nöja sig med en tom tallrik eftersom det var fastedag idag:

Haha skämt å sido, hon gottade i sig två små rätter! 
Medans vi väntade på att maten skulle serveras så blev vi serverade krålning
På bordet, närmare bestämt syrran försökte förklara hur hennes simkurs i krålning gått de första två gångerna


Här dyker hon nästan ner i vinglaset oxå..... Hihihihick!

Dags för paketutdelning! Pappa har fattat det här med ekologiskt, och slagit in mitt paket med naturpapper :) 


I paketet gömde sig detta underbara nyckelskåp! :) 


......som nu pryder sin plats här hemma!


Nästa paket.....


....är proffsigt inslaget av syrran, med en liten ledtråd i form av ett bi ;)


Mmmmm underbar parfym! 


Denna lilla pryl ska man kunna fylla på med parfym och ha med när man reser typ, eller så tipsade syrran att man kan ta med den hem till folk och sno lite parfym ur deras flaskor, mohahahahaaaaa ! 


Mamma viskar hemlisar.....


Väl hemma hos min prinsar uppvaktades jag med mer paket! 


Sååååå fin och skön morgonrock!!! 

Ikväll ringde oxå min kära broder från storstan för att gratulera! 

Ja vad ska man säga efter en sån här dag, jo TUSEN OCH ÅTER TUSEN TACK ALLA som har uppvaktat mig via Facebook, sms, telefonsamtal och post!!! Och TACK familjen för en underbar dag! NI gör hela mitt liv till en njutning!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0