Att varpa en väv

Idag har jag varpat en väv för första, och förhoppningsvis inte sista gången i mitt liv! 
Innan idag hade jag ingen aning om vad varpa väv betydde, men nu är jag rik på varpkunskaper efter att ha insupit dem från Rickes fantastiskt duktiga mormor! Denna varp som blir av trådar ska sedan sättas upp på en vävstol och vara grunden till t e x en trasmatta! Det var helt galet kul, tog tid men det var verkligen terapi för själen! 
Och förr i tiden fanns en sån här varpställning på var och varannan bondgård! Ofta satt barnen, precis som Axel på korset längst ned o åkte karusell medans varpen snurrade runt! :) jag kan verkligen skriva under på att det var bättre förr ;) 

Blev lite traktorbus idag oxå!




Kommentarer
Postat av: SofLom

Oj så coolt! Jag kan tänka mig en lite kort cool trasmatta till balkongen som matchar mina röda/vita/gröna pelargoner!! Brrdor!!

2014-01-09 @ 20:39:11
Postat av: ma

Rikards mormor är "en tusenkonstnär" inom allt!
Emelies mormor Irène skulle sagt....
- Ja, si förr kunne husmödrera de meste, men nu sitter di bare ve datorera å glor rakt fram.

2014-01-11 @ 16:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0