Livet är här och nu

Livet har lärt mig att vara här och nu,
Njuta av varje andetag, solen och skratt,
Glädjas åt stunden vi delar jag och du,
i vårens solvärmda gräs spinner min katt


Idag togs trädgårdsmöblerna fram,
min son och min syster har tvättat dem,
Från fjolårets pollen, smuts och damm,
någon skvätte mest vatten, gissa vem?!




Att flytta jord från punkt A till punkt B
det gör Axel med sin nya grävskopa
han sin omgivning ett gott skratt ge
när han "kör" moped och brum brum ropa











När Axel kört moped ett flertal gånger dussin,
Är det dags för eftermiddagens fika,
På en strandmadrass knaprar han russin,
nämen jag fick det oxå på bild, kika!


Närhet, bus och nuet, då trivs Axel bäst,
hans fantasi förvandlar moster till en häst!






NU ska jag lämna blogg-nuet och övergå till sömn-nuet! Sov gott! 

Kommentarer
Postat av: SofLom

Medan du sov på altanen
efter att ha ätit bananen
körde axel å jag race i ert kök
i doften av vedäldarrök!!

2014-04-14 @ 21:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0