Min vän bygger bo

Minns ni vårinlägget med fågeln som sket på vårt tralldäck där jag satt och solade?!?
igår satt jag på samma ställe och tog igen mig lite! Då kom lilla fågeln igen....
 
när jag tittade lite närmare såg jag att hon hade nåt i munnen, typ små små mjuka strån! Hon bygger bo i vår stupränna! hihi sötis! 
 
 
När jag satt här och fotade råkade jag blippa på spegelvänd fotografering och titta vem som råkade bli fotad då... 
 
 
Observera att jag skriver "hon" om fågeln! Jag tror bestämt det är lilla mormor som är och hälsar på! Därmed får pippin heta Irene! Hihi! Nu bor hon hos mig! Jag tror att hon inte kan slita sig från sitt lilla barnbarnsbarn! Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0