Valde Jämserum och dissade Kungaparet

Idag har det varit stort pådrag i lilla Oskarshamn! Kungen och drottningen var på besök! Men jag och Axel struntade i detta och tänkte att vi tar en tur till Jämserum istället! O tur var det, för där väntade nygräddade semlor på oss! Ingenting slår lugnet och trivseln i Jämserum, inte ens kungen och drottningen, Hahaha!! :)

Senare i eftermiddag tog jag mig en sväng in till staden för att uträtta ett ärende, närmare bestämt köpa mig ett par svarta skor på skoplejset (OBS fortfarande köpstopp) MEN när jag kom fram till affären så var det helt kolsvart där inne, och när jag tittade mig omkring i andra skyltfönster så var det lika svart! Hela vägen hem var det svart svart svart, shellmacken och mc donalds, hela svalliden, hela Tjuståsavägen! YES tänkte stenåldersmänniskan i mig! Äntligen strömavbrott! Jag och Rikard har drömt om det länge, så vi får tända ljus och laga mat på vår järnspis!
Mycket riktigt såg jag, ju närmre jag körde vårt hus att Rikard hunnit tända en massa ljus och t o m fotogenlampan! Åh så mysigt! MEN när jag just kört in bilen i carporten, guess what - varde ljus och det började lysa! NEJ ! Utbröt både jag och Rikard när jag klev innanför dörren! Så tillbaka till verkligheten, här sitter jag nu uppkopplad istället för under en filt framför brasan!!! :(

Nu ska vi dra igång induktionshällen och laga soppa, suck, moderniteter!!! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0