Svårigheter att söva prinsen på kvällen!

Vår lilla son är svårsövd på kvällen! Axel visar tydligt trötthetstecken genom att klia sig i ögonen, gäspa, blunda, MEN trots detta får vi brottas med att söva honom! Det är hans nya grej! Hihi! Jag vill INTE sova!!! Jag är INTE trött, har bara lite grus i ögonen! ;)

Eftersom det inte längre funkar att bara lägga sötprinsen i famnen och stoppa in tutten, och ta fram snutten så får vi testa nya grejer!
Har flera kvällar i rad provat att läsa för honom! Axel gick en bok av sin morbror och moster i doppresent, som heter "mina vänner dinosaurierna"! Hjälten i boken heter Axel! Den är såååå himla bra, MEN vi får aldrig reda på hur den slutar! Varje gång måste vi lägga ifrån oss boken ungefär när Axel och dinosaurierna råkat hamna i en vulkan där de trodde de kunde gömma sig undan en stor dinosaurie som jagar dem! Åååh så spännande! Vulkanen kan ju börja spruta när som helst och den stora dinosaurien kan ju få tag på dem om de inte gömmer sig!!! Gaaaah! Men när spänningen är som störst, då tröttnar min lilla prins på att lyssna och vill hellre klättra på mamma eller rycka mamma i näsan!

Känns som att jag måste byta nattningsstrategi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0