Kalas med vin (!) i glas

Raj raj raj... Nu får jag hålla tungan rätt i munnen för att välja rätt bokstäver på tangentbordet! Jag är nämligen lätt sallongsberusad! Har intagit mitt första glas rödvin sedan.... Eh... Minst 1 1/2 år sedan! Jag har ju visserligen aldrig varit någon storförbrukare av alkohol, OCH jag tycker väl egentligen inte att alkohol i närheten av småbarn är någon kombination att sträva efter!! Men nu var det ju kalas och jag blev sugen på ett glas! Det röda vinet lurade mig varje gång jag förde det till munnen, det blev en jätteklunk varje gång för jag glömde att det var vin i glaset, trodde det var påskmust!!! Hah! Det brände fint i den dammiga strupen! När jag klunkat mig igenom halva glaset så började det snurra till uppe i karusellen!!! Jisses!

Kalaset var i Jämserum och vi firade Axels farmor! Det bjöds på god mat och påskharen hade skickat med lite påskägg till Axel och hans kusiner!!
Axel fick kritor, anpassade till hans ålder! De är väldigt praktiska men de ser inte ut som man tänker sig att en krita ska se ut!

Nu ska fullpåetthalvtglasvin och hennes prinsar gå och zzzzova

*hick*


Kommentarer
Postat av: Kusin Catrin

Du har väl läst att påskharen inte är att tro på förrän man sett den 

2013-03-28 @ 21:26:32
Postat av: Emelie

Hihi den som lever får se! Klok son du har!!! ;) mycket klok! Jag tror han har ärvt det av sin mammas yngsta kusin!!! Hohoho

2013-03-29 @ 08:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0