Julen varade till påska

Trista besked idag på tv4 nyhetsmorgons vädersändning som säger vinterväder i minst 10 dagar till, dvs ända till påsk och kanske även längre än så! MEN jag tror det blir en fin sommar i år! Jag bara har det på känn liksom! :)

Idag ska Axel och jag till favoritstället Jämserum! Bäst att passa på o ta en solig promenad i skogarna, för redan imorrn väntas snöoväder! *suck*

Jag lider just nu av en brist, den kallas brist på fröinköp! Jag har liksom svårt att bestämma mig för om jag ska köpa såfrön på nätet eller i butik, och vilka sorter jag ska välja! Tips, någon?? Vilka frö ska ni sätta i år???

När vi nån gång blir klara i trapphuset med renovering så är det tänkt att vi ska så detta frö på väggen, hihi, en för mig väldigt kult lampa som jag ärvt av mormor! Ljusa minnen!!!


Kommentarer
Postat av: SofLom

Gurkfrön ska jag sätta! Säg till om du hittar sånna som tog över er altan förra året. Den där lampan får jag lite allergi av.. Hatjoo!! Nä, är nog bara förkyld.

2013-03-18 @ 16:49:04
Postat av: Mathilda

Kan vara den tuffaste lampa jag sett!!! Grattis till den!
Vi planterar majs, jättegott och inte svårt.

2013-03-19 @ 20:40:46
Postat av: Emelaj

Vad för majs planterar ni????

2013-03-19 @ 20:56:43
Postat av: Mathilda

Sockermajs heter det, fröet ser ut som ett torkat majskorn. Står att det ska förkultiveras och tar jättemycket plats. Men jag sådde i vår drivbänk 5 st, tätt och utan förkultivering. Vi fick jättegoda söta majskolvar i augusti

2013-03-20 @ 16:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0