Kaffeg(l)ömman

Jag har aldrig varit någon storkonsument av kaffe! Tycker det är himla gott, men varje gång jag tagit mig en kopp så har jag känt mig gasig och nästan som i ett rus, hah koffeinrus! Lite darrig oxå! Skumt! O så tycker jag ju att jag klarar mig fint på te som ju oxå är jättegott!!! 
MEN häromdagen, efter några nätter med sömnbrist, så hade jag värsta skallevärken! Då sa Rickes mormor att jag skulle testa lite kaffe som bot på det! blev serverad en kopp och vips så var skallevärken borta! 
Har nu tänkt försöka börja dricka nån kopp om dan, men det går inte så bra, o då syftar jag inte på mina tidiga dåliga kaffesymptom, ne för nu är det så att jag GLÖMMER kaffet jag bryggt! Hah! Det kallar jag ovana! ;) Eller så kanske jag helt enkelt klarar mig utan det där kaffet?!? 
Ricke å andra sidan blir näst intill förvandlad till en dinosaurie utan kaffe! Hihi 
tror hans genomsnitt är cirka 4 koppar kaffe om dagen! 
Min vän Eva har tydligen oxå tänkt börja dricka lite kaffe så smått, vi har bestämt oss för att stötta varandra i denna för oss nya aktivitet!! 
 
man kan sammanfatta detta med att jag gömt mitt kaffebehov tillräckligt länge för att komma ihåg att inte glömma dricka mitt nybryggda ekologiska kaffe!! :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: SofLom

Kaffe är bra medicin i många olika sinnestillstånd men det behövs inte mycket vid varje tillfälle, och mjölk och socker går bort i de flesta fallen. Espresso är bäst. En liten stark energikick som rensar magen. I alla fall enligt min egen utstuderade dos.

2013-06-03 @ 20:39:26
Postat av: Tess

Själv försöker ja sluta me kaffe...d.v.s. automatkaffet på jobbet, för inte ens det starkste där har nån effekt på huvudvärk å dessutom e d faktiskt inte gott. Har mest druckit d för d kändes lite mysigt å ta efter maten, men egentligen va d inte så gott...oavsett vilken sort ja väljer! Däremot har vanligt bryggkaffe fortfarande effekt å smakar gott.

2013-06-03 @ 23:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0