Höstprojekt fond?!

Jag har funderingar på att tillaga egen fond! Ja, jag vet att det låter lite nördigt ambitiöst på nåt vis MEN, jag är nyfiken och vill prova OCH på köpet får jag förmodligen såååå mycket mer smakrika fonder! Dessutom blir det ekologiskt, ej en massa tillsatta ämnen och fusksmakförstärkare! Skulle vara kul o göra en fiskfond, en kycklingfond, en grönsaksfond och typ en kalvfond! 
Känns som nåt man skulle kunna pyssla med i höst, efter rötmånaderna!!! 
Har börjat googla lite på det och vad jag kan förstå så är hemmagjord fond mer rostad än köpt fond, som oftast bara är kokt och därmed tappaR mycket smaker som blir vid rostningen, men som de då säkert fixar till med tillsatta ämnen! Ni vet, de där E-ämnena.......
 
Bra är att jag har en fästman som är jägare, och bekanta som styckar, så kan förhoppningsvis komma åt lite ben och köttputs! Kyckling går ju att köpa, förhoppningsvis ekologiskt, och torsk oxå! Mycket fond lär det ju bli, och då har jag läst att man kan frysa in i iskuber! Smart! 
 
Det bästa vore ju om man gick ihop några stycken och gjorde typ varsin fond, o sen byter lite fond med varann! Hah! En fondklubb!!! Vilken grej! Nån som ropar högljutt redan nu och viftar ivrigt med armar och ben "jaaaag viiiill vara meeeed i fondklubben" :)) hihi. ??!! 
 
se så fint det ser ut:
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är ju som värst husmodern.
Du får sälja på loppisen

2013-06-30 @ 07:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0