Fyndat på loppis

Idag blev det en tur med familjen till den årliga loppisen i Krokstorp! 
Det var rusning på folk när det öppnade:
 
mitt första fynd blev en gratis barnvakt ;) så nu fick jag all tid att gå loss på loppisstånden!!! 
 
Jag är sämst på att pruta, men en fin blåmålad låda till Axels rum för endast 40 riksdaler är taget!! Pappa har hittat ett fint litet serveringsbord att ha vid solstolarna! 
 
Efter långa förhandlingar med pappa och Ricke om att bordet måste gå in i syrrans bil, så blev det mitt för 100:-! Lyckades pruta 50:-! 
Böckerna på bordet fyndade moster Sofie till lilla Axel! 
 
Vid det här laget är syrrans bil full, men enligt mina beräkningar går detta fynd oxå in i bilen! Jag borde ha blivit stuveriarbetare! ;) 50:- för denna vackra klädhängare, även den prutad 50:-! Ska väl oxå nämna att jag fick förhandla med Ricke innan jag fick lov att köpa hem mer! Jag lovar att du får ha dina jaktkläder hängandes på denna vackra vita............
 
Lite mat i magen satt fint efter allt svettigt jobb med att pruta och fynda, medans männen i mitt liv svettades med att packa bilen!!!
 
Springa i nedförsbacke tycker Axel o hans moster e kul! Det fick bli slutspurten på denna härliga loppisdag! 

Kommentarer
Postat av: ma

Fantastiskt engagemang Krokstorps IF :)

2013-07-28 @ 21:19:16
Postat av: SofLom

Tur det fanns andra bilar att åka med hem, för min plats i min bil blev liksom upptagen!

2013-07-29 @ 17:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0