När vi går ut på våra promenader

.....brukar Rikard 9 ggr av 10 ha "jakt- och skogs-skola" med mig! Idag när vi pulsade i snön genom skogen ner till Tjuståsasjön så förhördes jag i olika viltslag, dvs vilket djur som traskat i snön! Det slutade med att jag gick på helspänn och tyckte mig se vildsvin överallt! Haha! Vidriga djur! Stora bjässar som bara blir fler och fler! Tänk o möta en stor fet sugga med sina ungar på söndagspromenaden! O så kanske suggan blir sur och äter upp mig!!!
Inatt kommer jag drömma mardrömmar!

Nere vid Tjuståsasjön var det stilla stilla och VACKERT! Även på isen fanns det slag av vildsvin! Så även där blev njutningen kortvarig! :/
Axel den lille sötgrisen satt som en kung i sin bärstol på Rikards rygg och mest pratade hela vägen!
Hunden Maja sprang kors och tvärs som en galning mellan rådjursslagen!

Nu sitter vi här några timmar senare, hög tid att krypa i säng! Förhoppningsvis får vi sova 5 timmar i sträck.... Om vi har tur!
Godnatt alla vildsvin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0