Magsjuk dag 2

Jaha här ligger jag helt utpumpad efter 1 dygns elände med magsjuka! Det enda positiva med detta är ju att man rasar i vikt (cirka 3kg), men å andra sidan så är det ju bara vätska som försvinner, gäddhänget och den där grötiga-mammamagen finns ju kvar! :) 
Nåja nu har jag gnällt lite oxå, men det är helt ok att gnälla lite när man mår såhär! 
Nu återstår vila, återhämtning och därefter sanering av mitt läger på övervåningen (!)
Mina prinsar roar sig på nedre plan! Än så länge har de klarat sig undan magsjukan! Tur att vi byggde 1 extra toalett!!! 

Jag ska iaf försöka få lite administrativt gjort härifrån sängen idag, så jag känner att jag gjort nån nytta!!! 

Svärmor lärde mig igår att inkubationstiden för magsjuka är 48 timmar, så min plan är att fortsätta isolera mig detta dygn oxå på plan två för att om möjligt minska risken för smitta till de andra på plan 1! Har de inte blivit smittade inom 48 timmar så klarar de sig troligtvis! 

Våra djur känner verkligen på sig när någon blir sjuk! Båda mina katter och hunden har varit nära mig hela tiden och minstingkissen t o m sympatispydde med mig igår inne i badrummet! Hah! Jag kunde inte låta bli att skratta då! Hon hade gottat sig på de vackra tulpanerna som mamma gav oss häromdagen! 

Snart är det alla hjärtans dag och jag har legat här och spritt lite planer inför dagen! Love is in the air! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0