Fina fisken i ugnen och min nya favorit ångkokaren!!

Idag har jag mått illa illa illa, det verkar vara nåt magkatarrsliknande som eftersläng på maginfluensan sa en sån där kunnig sjukvårdsmänniska!

Nåja, det hindrar inte mig och familjen från att hänga lite i köket och göra god mat! Ikväll har vi lagat en fiskgratäng på rödspätta! Fisken handlade jag igår över disk! Det är så roligt att handla över disk, nostalgiskt oxå! Jag har mina kära föräldrar att tacka för det, som ju alltid hängt över disken på Domus i alla alla år och jag har många gånger stått bredvid och valt ost (fick provsmaka mååånga sorter) heh!
Tacka vet jag färska fina produkter framför frysdisken!

Till kvällen blir det också ångkokta grönsaker! :P mmmmums! Lärde mig av nån klok gumma att ångkokta grejer behåller mer av sina vitaminer och mineraler! Så jag blev inspirerad av detta och önskade mig en ångkokare i julklapp! En himla smidig liten manick som man kan fälla in och ut i olika lägen och som passar i olika kastruller! Helt klart bästa grejen i köket 2013!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0