Dagens tips på hälsosmoothie!

Min smoothimaskin går varm i princip varje dag för det är ju så himla gott med smoothie, och nyttigt!!!
Här är en av mina favoriter tillsammans med lite egentillverkad müsli!

1 banan
1 dl blåbär
Ca 2 cm bit färsk ingefära
1 stjälkselleri
Havremjölk eller vanlig mjölk

Dela banan och selleri i mindre bitar, blanda sen allt i mixern! Spä med mjölk beroende på hur tjock/tunn smoothie du föredrar!

Müsli:
Blanda chiafrön, krossade linfrön, pumpakärnor och nötter som du gillar! Jag har i cashewnötter och sötmandel som jag hackar!

Denna supersmoothie med müsli innehåller massor med vitaminer och mineraler och är dessutom supergod! I den mån jag kan föredrar jag ekologiska produkter! Besprutat borde vara ute för länge sen!!!

Idag är det sjukstuga igen (!) här i Tjuståsa! Nu är det Axels tur igen (!) för en förkylning! Natten har bestått av snor snor och mera snor och Axel har skrikit av frustration för att han inte kan få sova ordentligt nu när han är så täppt och snorig!
Tyvärr får vi stanna hemma från öppna förskolan idag! Så vi inte smittar ner alla andra!

Så idag blir det en hemmamysdag och vi ska kurera oss med..........gissa vad.............
hälsosmoothie !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0