Maria-Therese..... Min vän ;)

Har knåpat ihop en dikt som tillägnas min kära vän Maria-Therese! 
 
Du är som en klarblå himmel 
Du sticker ut i folkvimmel
Din utstrålning är av finaste slag 
Jag saknar dig var o varannan dag
Du flyttade från mig och Oskesamn :(
Till Nyköping och Stefans fina famn.
Våra möten blir numera lite glesa
Häromdagen var ni dock på genomresa
Överraskad blev du, hipp hipp hurra
Inte glömmer jag din födelsedag ;)
Present och tårta och kokostopp oh ja
Sigge furst sjunger "det är din da idá"
Din katt Gismo av er mycket kärlek får
Såg häromdan att du hade rosa nagellack på dina tår
Du är en glad sjukgymnast hej hopp
Du varit simfröken när barnen tagit sina första dopp
I Sthlm har vi fotograferats och festat
I Oskesamn har vi kanotpaddling testat
Minns du efter krogen när min stämma ljöd:
Nu måste jag köpa en korv med bröd!!!!!
Jag hoppas vi snart ses igen
Du är mig en mycket kär vän
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tess

Så fin!!!:) Saknar dig oxå var å varannan dag, för du e en vän av d bästa slag!!!när ja läser allt det fina som om mig står, ja då smyger d i ögonvrån fram en tår!

2013-08-06 @ 23:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0