Kalla den änglamarken....

 
....eller himlajorden om du vill, 
jorden vi ärvde och lunden den gröna.
Vildrosor och blåklockor och lindblommor och kamomill
låt dem få leva, de är ju så sköna.
 
Låt barnen dansa som änglar kring lönn och alm,
leka tittut mellan blommande grenar.
Låt fåglar flyga och sjunga för oss sin psalm,
låt fiskar simma bland bryggor och stenar.
 
Underbar låt av Evert Taube! Ikväll har Axel och jag åter besökt kycklingarna hos en bonde i byn ;) helt galet söta! Lär nog bli några besök där, och följa dem! Min stora prins är åter i sitt jakttorn, härligt med en kväll som levererat klarblå himmel och sol! Men nu är mörkret här, nu ska jag bära upp min lilla prinskyckling till sängen o vänta på den stora prinstuppen som snart kommer hem! 
Kakakakakakaaaaa kuckelikuuuuu vi saknar dig nuuuuu! :) 
 
11 små kycklingar har blivit våra nya vänner, varav en av dem tog sats och hoppade upp på sin mamma för att få bättre sikt! Haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0