Fina Karolina

Att ha fina vänner är underbart, dags för ännu en dikt, som idag tillägnas min barndomsvän Karolina ;)
 
Vi har lekt mycket du och jag
när vi var små var och varannan dag
Ofta vi spelade på stereon så det skråla
Vår stora idol var ju Carola
Minns du när vi på Fårbodisco gick
Likadant klädda med rosett mitt i prick 
Badat och lekt och bokmärken bytt
Våra dockor i barnvagnar gnytt
Efter en tid umgicks vi inte så mycket mer
Dagarna med andra vänner blev desto fler
Men efter att många år gått
Vi vår fina vänskap återfått
Nu har vi träffats några år igen
Du är en sån fin och god vän 
I somras du gav mig en stickling
En pelargon som gett utveckling
I min samling hör den nu till
Den är av sorten Godshill
Dock omdöps blommorna mina
Denna fick heta fina Karolina ;)
Nu busar våra små barn med varann
Ronja smyckar ut Axel med armband, så grann ;)
 
Jisses Amalia! Tror du detta klädmode kommer tillbaka, så vi kan ta en likadan vuxenbild Karolina?!?! Mohahaha ;) Fårbodisco here we come!!!
 
HAh, står nåt på baksidan av kortet me
 
Fina Karolina
 
TACK förresten Karolina, för sockorna jag fick i fredags, som någon du känner stickat åt mig och Axel! ;) såååå gutt det ska bli att strosa runt i dem i höst! 
 
Åh vilka fina tjejer! ;) Karolina med sin dotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0