Saven gav mig en ring

Skrev en förfrågan på Facebook förra veckan, om det fanns någon som ville ha lite av vår Björksav! Då hörde en gammal barndomsvän av sig o sa att hennes granne nog ville ha lite Björksav!
Hennes granne och jag fick kontakt och det visade sig att han druckit sav i minst 10 år! Det började med att han fick cancer och samtidigt fick reda på att sav kunde motverka cancer! Visserligen fick han annan behandling oxå men han blev bättre! Sedan dess har han fortsatt att dricka Björksav, 1-2 glas om dagen i 10 år! Han säger sig må jättebra överlag och hänvisar en stor del av det till saven!

Fin berättelse!

Fint var det oxå att jag fick en gåva tillbaka! Mannen ville ge mig pengar gör saven, men vi har valt att inte ta betalt i år! Då fick jag istället välja ett smycke som hans fru gjort! Hon har ett intresse av att göra smycken av silverbestick! Ni kan tänka Er att jag hade svårt att välja! Men det blev en ring i äkta silver, gjord av en tesked! nu pryder den mitt högra (!) ringfinger! Hihi


Kommentarer
Postat av: Annika

Den var snygg!

2013-04-26 @ 14:44:01
Postat av: Agneta

Enligt Wikepedia kostar björksav 500 kr / litern i Japan !!

2013-04-26 @ 18:16:44
Postat av: Agneta

Enligt Wikepedia kostar Björksav 500 kr / litern i Japan!!

2013-04-26 @ 18:20:13
Postat av: Agneta

Enligt Wikepedia kostar björksav 500 kr / litern i Japan!!

2013-04-26 @ 18:22:28
Postat av: SofLom

Supernice!

2013-04-26 @ 19:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0