Saker på ing

VaderING
Tvätta tvätta tvätta allt som går att hitta som man kan tvätta!!! Pjuh! Lika bra att vara på den säkra sidan o tvätta allt nu för att få bort alla baciller! Tvättade bland annat min vinterjacka idag, med vadering i! Tyvärr har vi ingen torktummlare, så min jacka förvandlas från en glad uppstoppad till en ledsen hängig jacka! :(

SanerING
Vad man ligger i! Det enda positiva med maginfluensa är att man efteråt får ett kliniskt rent hem! Idag har vi sanerat varje vrå, klorin och ytdesinfektion hej o hå!!!

OmplanterING
Idag var det oxå dags att plocka fram fjolårets pelargoner från källaren för att se hur många som överlevt vintern! Det var 5 av 10! Jippie!! Nu har jag klippt ner dem och planterat om dem! Har även planterat om två pelargoner som jag ärvde av mormor.... Har tänkt på henne mycket idag! Känns så tomt!

TappnING
Idag har vi skänkt bort cirka 7 L björksav, fryst ned 15 L OCH jag har duschat mig i resten! STORHETSVANSINNE kan man kalla detta projekt med tappning av Björksav, eller nu har jag tagit mig för mycket vatten över huvudet!!! Hahaha
Men Björksav sägs vara bra mot hår och hud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0