Rensa i röran

Idag har vi städdag här hemma i Tjuståsa! Vi har börjat angripa källaren så smått!

Jag har även under en tid fått påpekande från min käresta att min handväska är tung!!! Och då kan jag lova Er att den inte är tung på pengar!! Ricke bad mig räkna upp allt jag har i min väska! Men när vi sen tömde den på allt innehåll så visade det sig att jag inte hade nån koll på vad som fanns där! Jisses!
I väskan fanns bl a:
Plånbok
Mobil
Almanacka
3 (!) lypsyl, kan vara bra att ha...
5 (!) pennor, ifall nån går sönder är det ju bra att ha flera liksom....
2 halvfulla paket näsdukar
Näsdroppar till barn
Passerkort till jobbet (är mammaledig).
6 (!) hårspännen, ifall jag får för mig att göra en balfrisyr när jag är på maxi eller så....
Och flera hårsnoddar
Tändare, fast jag röker inte och uppmuntrar inte andra till det heller!
2 recept, kan ju vara bra att ha om man vill laga mat nån gång när man är ute o åker!
Med mera med mera

Summan av kardemumma, för mycket saker i handväskan, hälften visste jag inte ens om att de fanns där, vissa saker har jag i perioder letat efter länge, och kan min tunga väska vara en av orsakerna till min onda rygg?!?

Lämpligt nog fick jag en vacker liten handväska i 30-årspresent i helgen, av mina Londonvänner! Allt har en mening osv!
Nu ska den stora väskan bytas ut mot min nya lilla! Nu har jag valt ut de viktigaste grejerna att ha i väskan! Innan hade jag minst 38 saker, nu Max 7!! OBS, killar har ALDRIG handväska!!!

Känner mig befriad!!! :) känner att jag plockat fram den lite mer manliga sidan av mig och befriat mig lite från den där "alltid redo sidan"

Vad har ni i era väskor??!!

Nu går jag ner i min källare.... Lalalala


Kommentarer
Postat av: SofLom

Jag har ingen väska... Men det går ner jädra massa i jackfickorna också!! Där har jag proppat ner två mobiler, kortetui, två lepsyl, massa mynt, lösa sedlar, en tandpetare, tre Ipren, usb-minne, kvitton, lapp med tvättbokningskoden - den har jag letat efter!

2013-04-05 @ 17:16:13
Postat av: I-M

Handväska????? Stora fickor är lika krävande för ryggen! Men.... imorgon lättar det lite när jag träffar på Axels gris.

2013-04-05 @ 19:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0