Lite om vitsippor och Jehovas

Hah vitsippor och Jehovas, kom inte på nån bättre rubrik!

Idag har vi ÄNTLIGEN float in all ved! Cirka 40 kubikmeter! TACK svärfar för klyvning och hemkörning av ved, TACK pappa och syrran för tappra eftermiddagar/kvällar med arbetet att floa in veden! Nu kan vi stryka en stor punkt från vår att göra lista! Och nu har vi värme till vårt hus ett bra tag framöver!

Medans vi floade lite ved idag så gick Axel och hans mormor på en skogspromenad, och hade med sig lite vitsippor hem! Åh då luktar så gott, vår!

Igår kom en tjej från Jehovas hit! Jag välkomnade in henne en liten stund! Ganska underskattat det där med att knacka dörr och lämna broschyrer o prata livet idag! Men jag gillar det, faktiskt! Folk kan gott behöva få inbankat lite vett o etikett i huvet emellanåt! ;) inte för att jag överhuvudtaget delar deras tro till punkt och pricka, men där finns mycket gott och tänkvärt att hämta! Fint!
Bättre att folk försöker sprida lite frid istället för att folk sitter hemma i sina stugor och knyter nävarna i bordet och tycker och tänker en massa!

OJ, nu blev det visst sentimentalt här! Heh! Idag sammanfattar jag inlägget med att vitsippor luktar vår, TACK till våra familjer som hjälper oss på olika sätt och sist Jehovas, som bara vill väl! ;)


Kommentarer
Postat av: SofLom

Amen! :)

2013-04-25 @ 21:08:11
Postat av: Emelaj

Kraäcken;)

2013-04-25 @ 21:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0